Zwiększenie sprzedaży

Zwiększenie sprzedaży bez obniżania cen? To możliwe!

Zwiększenie sprzedaży bez obniżania cen? To możliwe!
Miejscowość, dn. XX lutego 2022 r. Informacja prasowa Zwiększenie sprzedaży bez obniżania cen? To możliwe! Inflacja w br. wyniesie 7,2 proc. w porównaniu do 5,1

Miejscowość, dn. XX lutego 2022 r.

Informacja prasowa

Zwiększenie sprzedaży bez obniżania cen? To możliwe!
Inflacja w br. wyniesie 7,2 proc. w porównaniu do 5,1 proc. rok wcześniej – podaje GUS. Wzrost cen jest widoczny w gospodarce. W jaki sposób je regulować? Czy zwiększenie sprzedaży bez obniżania cen jest możliwe? Kluczem do osiągnięcia sukcesu biznesowego jest praca nad renomą i autentycznością marki. Firmy, które są rozpoznawalne i posiadają zaufanie wśród konsumentów, generują wyższą sprzedaż nawet, gdy w związku z obecną sytuacją gospodarczą zdecydują się podnieść ceny produktów i usług.

W jaki sposób reputacja marki przekłada się na sprzedaż? Aż 86 proc. klientów decyduje się na dokonanie zakupów w firmie, która ich zadaniem jest autentyczna . Konsumenci oczekują od marek uczciwości. Ale autentyczność marki to stosunkowo nowa koncepcja, promowana głównie przez Milenialsów, a także Pokolenie Z.

Zwiększenie sprzedaży za pomocą autentyczności
Konsumenci z pokolenia Z i Milenialsi żądają, aby firmy dbały o coś więcej niż tylko zysk. A jeśli nie mogą tego zobaczyć w marce, nie wahają się szukać firmy, która to robi. Kolejnym kluczowym czynnikiem jest zaufanie. Aż 81 procent konsumentów stwierdziło, że muszą być w stanie zaufać marce, aby kupować jej produkty. Oprócz autentyczności istotna jest także transparentność działań. Konsumenci cenią marki, które informują w jaki sposób pozyskują półprodukty czy materiały, jak traktują pracowników, a także jakie wartości są dla nich ważne.

– Budowanie reputacji, autentyczności i transparentności marki to czasochłonny proces, ale w perspektywie długoterminowej przynosi wymierne zyski. Brandy, które są rozpoznawalne i aktywnie działają w obszarach CSR, generują wyższe przychody. Obserwujemy także wzrost lojalności klientów do społecznie odpowiedzialnych firm, nawet gdy te podniosą ceny – mówi Sebastian Kopiej, Prezes Zarządu agencji PR Commplace. – Ważne, by proces budowania wizerunku marki opierał się na wielokanałowych działaniach. Firma powinna edukować, generować angażujące treści i wychodzić poza już utarte schematy.

Co ciekawe, każdy detal budujący markę ma znaczenie. Badania potwierdzają, że aż 80 proc. konsumentów zwraca uwagę na logotyp firmy, a także stronę internetową.

Strona wizytówką firmy
Milenialsi i Pokolenie Z zwracają uwagę na wygląd strony internetowej. W jaki sposób powinna być zbudowana, by przyniosła wymierne efekty?
– Witryna internetowa jest wizytówką każdej firmy. Coraz więcej marek decyduje się na rebranding, aby ich strona była interaktywna, prosta w użyciu i dostosowana do potrzeb klientów – mówi Sebastian Kopiej, Prezes Zarządu Commplace. – Kluczowe znaczenie odgrywają także kolory i logotyp. Ten powinien być nowoczesny i klasyczny zarazem. Pamiętajmy także o optymalizacji strony internetowej zgodnie z dobrymi praktykami UX oraz SEO. To zapewni wzrost widoczności witryny w wyszukiwarce Google oraz ruchu na stronie.

Wyrobienie sobie opinii o danej witrynie zajmuje około 50 milisekund (0,05 sekundy) . To ważna informacja dla marek – strona jest wizytówką i wpływa na pozyskiwanie klientów. Bądź ich utratę.
Jaka jeszcze powinna być marka, aby konsumenci odbierali ją jako autentyczną? Klienci doceniają, gdy firma ma spójną markę. W rzeczywistości konsekwentna prezentacja marki zwiększyła przychody wybranych firm o 33 procent . Jakie są korzyści ze spójnego wizerunku? Utrzymanie spójnego wizerunku marki pomaga klientom pozycjonować firmę i ułatwia jej zapamiętanie.