Informacja prasowa
Zmaterializować czas – Interprint Furniture Days 2015
Czy można przeżyć cały dzień w ciągu jednej godziny? Czy można doświadczyć czegoś tak nieuchwytnego jak czas? Na te pytania starali się odpowiedzieć uczestnicy Interprint Furniture Days 2015. Podczas tegorocznej edycji – na przełomie października i listopada, w Arnsbergu poddano ich wyjątkowym próbom.
Rok temu – podczas Furniture Days 2014 wszystko kręciło się w Arnsbergu wokół materializowania „pomieszczenia”. Tym razem tematem przewodnim był czas. Pod hasłem „On focus” tegoroczna, dziewiąta już edycja warsztatów Interprint Furniture Days 2015 pozwoliła uczestnikom doświadczyć chwili, zmaterializować to co nienamacalne i do granic ulotne. Uczestnicy warsztatów – 200 przedstawicieli firm z branży meblowej i materiałów drewnopochodnych z Europy i Ameryki, w niesamowicie przyspieszającej rzeczywistości koncentrowali się na poszukiwaniu intensywności chwili. Na nowo zagłębiali się i interpretowali czas. Dlaczego? Bo docenienie go jest i powinno być centralnym tematem przy kreowaniu przestrzeni.
Poczuć różnicę kontekstu
Przygotowane przez Interprint warsztaty zaskakiwały na każdym kroku. Po powitaniu w Interprint Design Center doszło do zmiany kontekstu. W sąsiedniej sali – za kulisami, które były oświetlone tylko punktowo, odwiedzający przeżyli 24 godziny dnia zaledwie w ciągu 60 minut. Pomieszczenie z sennych marzeń, łazienka, kiosk w parku, biuro, bar, dom: wszystkie sześć stacji zainscenizowanych wizualnie i słuchowo, łączyły historie na temat czasu, które można było poczuć.
Widoczna konfrontacja kompleksowości i prostoty symbolizowała, że do celu zawsze prowadzą co najmniej dwie drogi. Każda firma wybiera swoją indywidualną drogę, na końcu której znajduje się dopasowany pakiet produktów. „Reditional“ – to z kolei nowostworzone słowo, które pomogło zespołowi Interprint wyznaczyć trend: tradycyjne formy i projekty zmieniły kontekst i znalazły zupełnie nowe zastosowanie.
Współczesne trendy w dekorach – Six Pack 2016
Bardzo duży zakres dekorów przedstawionych podczas Furniture Days pokazał, że trendy nigdy nie były bardziej zróżnicowane. Kolor i wygląd rysunku nadają nowoczesnym dekorom szczególnego charakteru i niezależnie od rodzaju drewna stawiają je w nowym kontekście. Elegancja zastępuje powoli rustykalność. Kombinacja dekoru „głównego” czy też „dominującego” w meblu z dekorem stosowanym w akcentach jest mistrzowska. W zależności od kontekstu dekor używany dotychczas jako dominujący, może stać się akcentem i vice versa.
W kolorach jednolitych, barwą dominującą są różne odcienie szarości, które ożywiane są barwnym akcentem np. żółcią. Oprócz struktur synchronicznych nowe formy na powierzchni prezentują żywe współgranie optyki i haptyki.
Bazując na meta trendach i feedbacku ze strony odwiedzających, zespół projektowy Interprint stworzył „Six Pack 2016” kolekcję dekorów z mocnym potencjałem na rynku. Znakiem przewodnim tej kolekcji jest autentyczność. Dzięki niezależnemu charakterowi, naturalnemu wyglądowi i efektownemu designowi dekory Interprint tworzą niesamowitą atmosferę dla pięknych momentów w życiu i mieszkaniu.
Na rok 2016 zespół Interprint ma bardzo ambitne plany: Furniture Days wybierają się na światowe tournee i chcą dotrzeć do ponad 500 klientów na całym świecie. Zaczynają już w tym roku podczas Furniture Days w Rosji.
www.interprint.com