Cigacice, 6 luty 2018 r.
Polacy chcą inwestować w ocieplenie domu
Ponad 37 proc. Polaków, decydując się na budowę domu, zainwestowałaby w dodatkowe docieplenie ścian i poddaszy – tak wskazują wyniki badania przeprowadzonego przez Centrum Badań i Analiz Rynku dla firmy ROCKWOOL Polska. Popularnością cieszą się też solary i fotowoltaika. Warto podkreślić prawidłową kolejność działań – najpierw ocieplaj, potem stosuj nowe technologie grzewcze.
Budowa domu to poważna inwestycja, która wymaga odpowiedniego przygotowania. Podczas planowania nakładów finansowych przeznaczonych na budowę, warto wziąć pod uwagę późniejsze koszty, które pojawią się w trakcie użytkowania domu. Już na tym etapie możemy zadbać o oszczędności, jakie przyniosą na przykład niższe koszty pozyskania energii czy ogrzania budynku.
Według badania zrealizowanego dla ROCKWOOL Polska, inwestorzy są świadomi korzyści, jakie daje termoizolacja domu. Aż 37 proc. badanych wskazało na ocieplenie ścian i poddaszy w planach inwestycyjnych przy budowie domu. Zalety docieplenia budynku nie kończą się jednak na zwiększeniu efektywności energetycznej, a tym samym na zmniejszeniu kosztów ogrzewania.
– Cieszy nas to, że inwestorzy coraz chętniej interesują się dociepleniem budynku. To nie tylko oszczędności w postaci niższych rachunków, ale również zwiększenie bezpieczeństwa domowników. Materiały z portfolio firmy ROCKWOOL, takie jak FRONTROCK MAX E – płyty do ocieplania ścian zewnętrznych, czy SUPERROCK, wykorzystywany do izolacji poddaszy, zapewniają nie tylko skuteczną ochronę przed zimnem i wilgocią, ale także cechują się wysoką ognioodpornością, zapewniając pełen komfort i bezpieczeństwo. Termoizolacja z wełny skalnej to rozwiązanie długoterminowe, które zapewni spokojny sen każdemu mieszkańcowi budynku. Docieplając dom nie tylko oszczędzamy setki złotych w skali roku, ale także dbamy o środowisko. Zmniejszając zapotrzebowanie na ogrzewanie domu, zmniejszamy także ilość spalin emitowanych do atmosfery i ograniczamy powstawanie szkodliwego smogu – mówi Piotr Pawlak, ekspert firmy ROCKWOOL Polska.
Polacy w trakcie budowy domu coraz chętniej korzystają z nowoczesnych rozwiązań, które warto rozważyć już po zamontowaniu ocieplenia – prawidłowa kolejność działań, czyli najpierw wykonanie izolacji, a potem dostosowanie nowych technologii grzewczych to podstawa energooszczędnego budownictwa. Z raportu wynika, że blisko 60 proc. badanych zainwestowałoby w solary (41 proc.) lub fotowoltaikę (17 proc.). Solary to panele przetwarzające promieniowanie słoneczne na ciepło, zaś fotowoltaiki przetwarzają je na energię elektryczną.
Co ciekawe, coraz więcej Polaków interesuje się rozwiązaniami typu Smart Dom. Ankietowani chętnie skorzystaliby z inteligentnego systemu sterowania energią. Monitorowanie procesu ogrzewania domu, zdalne wyłączenie oświetlenia, sterowanie roletami czy dezaktywacja gniazdek sieciowych zapewniają komfort i dają możliwość zmniejszenia kosztów eksploatacji. Takie systemy wciąż są jeszcze nowinką technologiczną, jednak ich coraz większa dostępność sprawia, że zainteresowanie nimi stale rośnie, zwłaszcza wśród młodych inwestorów indywidualnych – ten punkt wybrało 25% respondentów.
Badanie dla marki ROCKWOOL zostało zrealizowane we wrześniu 2017 roku, metodą CATI, na reprezentatywnej próbie 1000 gospodarstw domowych.
O ROCKWOOL Polska Sp. z o.o.:
Jako ROCKWOOL Polska Sp. z o.o. jesteśmy częścią Grupy ROCKWOOL. Posiadamy 2 fabryki w Polsce – w Cigacicach i w Małkini. Zatrudniamy ponad 1200 pracowników. W naszej ofercie znajdują się izolacje budowlane, specjalistyczne izolacje i rozwiązania techniczne oraz przemysłowe.
Jako Grupa ROCKWOOL czujemy się zobowiązani do poprawy warunków życia każdego, kto korzysta z naszych rozwiązań i produktów. Nasza wiedza i doświadczenie pozwalają nam rozwiązywać wiele z najistotniejszych dziś wyzwań w zakresie zrównoważonego budownictwa: od redukcji zużycia energii i zanieczyszczenia hałasem, przez podniesienie bezpieczeństwa pożarowego, do skutecznej walki z niedostatkiem wody oraz powodziami. Szeroka gama naszych produktów i rozwiązań odzwierciedla różnorodność potrzeb mieszkańców naszego globu, wspierając jednocześnie naszych partnerów w zmniejszaniu emisji dwutlenku węgla.
Wełna skalna to niezwykle wszechstronny materiał, stanowiący podstawę wszystkich naszych działań. Z zespołem
ok. 10 500 oddanych kolegów i koleżanek z ponad 35 krajów jesteśmy światowym liderem w produkcji rozwiązań z wełny skalnej. Od izolacji budowlanych, akustycznych sufitów oraz zewnętrznych okładzin fasadowych, przez rozwiązania ogrodnicze i zmodyfikowane włókna używane w przemyśle, aż do izolacji dla przemysłu i energetyki oraz przemysłu morskiego i przybrzeżnego.
Informacje dla mediów:
Tomasz Weber
Kierownik Działu Komunikacji Marketingowej & PR
ROCKWOOL Polska