Dobiega końca usuwanie skutków huraganu i śnieżyc, które stały się przyczyną masowych awarii na terenie obsługiwanym przez spółkę (1/4 powierzchni kraju). Spółka zakłada, że do wieczora usunięte zostaną awarie ciągów liniowych średniego napięcia, powstałe w wyniku fatalnych warunków pogodowych. Usuwane są usterki na liniach niskiego napięcia, zgłaszane przez odbiorców.
– Zdajemy sobie sprawę z tego, jak bardzo uciążliwy dla klientów jest brak energii elektrycznej, zwłaszcza, jeśli przerwa w dostawach trwa kilkanaście, czy kilkadziesiąt godzin ? mówi Rafał Czyżewski, prezes Energa-Operator. ? Pracownicy i zaangażowani na tę okoliczność współpracownicy firmy nie ustawali w wysiłkach, by elektryczność powróciła do domów naszych klientów jak najszybciej. Pragnę im wszystkim złożyć wyrazy uznania, a klientów zapewnić, że w dalszym ciągu będziemy usprawniać nasze działania i uodparniać sieć na działanie niekorzystnych warunków atmosferycznych.
W kulminacyjnym momencie (piątek, 6 grudnia ok. 17) zasilanie nie docierało łącznie do ok. 300 tys., odbiorców (na 3 mln odbiorców ogółem). Tej samej nocy usunięto ok. połowy awarii. W sobotę (7 grudnia) zasilanie wróciło do ponad 90 proc. klientów spółki, dotkniętych skutkami huraganu.
Każdego dnia w terenie pracowało ok. 400 kilkuosobowych brygad (ok. 1200 osób), wspieranych firmami zewnętrznymi. Podwojono obsady dyspozycji mocy, zwiększono liczbę pracowników telefonicznego centrum zgłoszeniowego. Pomimo dysponowania przez spółkę 600 liniami telefonicznymi w dwóch centrach zgłoszeniowych, czas oczekiwania na przyjęcie zgłoszenia wydłużał się, gdyż liczba połączeń osiągała ok. 200 na minutę. Spółka uruchomiła zatem możliwość dokonywania zgłoszeń drogą elektroniczną (ENERGA-Operator uruchamia przyjmowanie zgłoszeń o awariach drogą elektroniczną
Wg pierwszych szacunków, awarie były rozległe, ale nie wyrządziły znacznych szkód w majątku spółki, porównując np. ze zniszczeniami odnotowanymi w listopadzie 2011r. Przeszkodą w szybszym przywróceniu zasilania były duże utrudnienia w poruszaniu się brygad naprawczych, związane z warunkami panującymi na drogach (lokalnych i leśnych) po huraganie i śnieżycach.
Dziękujemy dziennikarzom za relacjonowanie wysiłku energetyków w opanowaniu skutków największego od lat huraganu na naszym obszarze.
Poprzednie informacje znajdują się tutaj: http://media.energa.pl/pr/262163/robimy-wszystko-by-dzis-uruchomic-dostawy-energii-po-huraganie-18-30
O spółce
ENERGA-OPERATOR SA z siedzibą w Gdańsku jest jednym z największych dystrybutorów energii elektrycznej w Polsce. Działa w północnej i środkowej części kraju (obszar 75 tys. km kw. czyli ok. 1/4 obszaru Polski). Z usług spółki korzysta 2,9 mln gospodarstw domowych oraz firm, co daje około 17-procentowy udział w polskim rynku energii elektrycznej. Spółka eksploatuje 193 tys. km linii elektrycznych wszystkich napięć, którymi przesyła ponad ok. 20 TWh energii rocznie.
Misją spółki jest NIEZAWODNOŚĆ.
Zastrzeżenia prawne:
Niniejszy materiał nie jest przeznaczony do rozpowszechniania, bezpośrednio lub pośrednio, w całości lub w części, w Stanach Zjednoczonych Ameryki, Australii, Kanadzie, Japonii ani w jakiejkolwiek innej jurysdykcji, w której rozpowszechnianie informacji w nim zawartych może podlegać ograniczeniom lub być zakazane przez prawo.
Niniejszy materiał ma wyłącznie charakter promocyjny i nie stanowi oferty sprzedaży ani zaproszenia do nabycia papierów wartościowych ENERGA S.A. (?Spółka?).
Prospekt sporządzony w związku z ofertą publiczną akcji Spółki w Polsce oraz ich dopuszczeniem i wprowadzeniem do obrotu na rynku regulowanym prowadzonym przez Giełdę Papierów Wartościowych w Warszawie jest dostępny na stronach internetowych Spółki (www.grupaenerga.pl) oraz oferującego (www.dm.pkobp.pl).