Lingaro Group przejmuje eBusiness Institute ze Szwajcarii i kontynuuje globalną ekspansję
Lingaro Group, specjalizująca się w dostarczaniu zaawansowanych systemów analityki danych oraz Big Data, przejęła szawajcarską Spółkę eBusiness Institute, lidera w zakresie strategicznego doradztwa i działań marketingowych w obszarze e-commerce dla wiodących światowych marek. To kolejne przejęcie po zakupie Spółki Orba, specjalizującej się w szytych na miarę rozwiązaniach dla e-commerce.
Strategia polskiej grupy Lingaro zakłada wsparcie dla przedsiębiorstw na całym świecie. Obecnie Spółka zatrudnia ponad 1200 specjalistów 20 narodowości i posiada oddziały m.in. w USA, Indiach, Singapurze oraz na Filipinach. W zakresie rozwiązań technologicznych Lingaro jest zaufanym partnerem dla firm z listy Fortune Global 500, pomagając im uzyskać przewagę konkurencyjną dzięki analityce danych. W 2020 Spółka zanotowała 200 mln zł przychodów. W ostatnich latach rosła w tempie ok. 30 procent rocznie.
eBusiness Institute idealnie wpisuję się w naszą strategię pod względem kultury organizacyjnej, portfela klientów i oferty. Przez ostatnie kilka lat rozmawialiśmy z ponad 100 firmami i wybraliśmy partnera, który posiada komplementarne usługi. Eksperci eBI potrafią opracować strategię obecności online oraz realizować działania marketingowe wspierające sprzedaż w kanałach cyfrowych. Te usługi są spójne z ofertą grupy Lingaro, która buduje dla klientów dedykowane rozwiązania do analityki marketingowej oraz sklepy e-commerce – wyjaśnia Sebastian Stygar, współzałożyciel i członek zarządu w Lingaro.
Przejęcie eBusiness Institute umożliwi Grupie Lingaro świadczenie kompleksowych usług o charakterze biznesowym i technologicznym dla firm działających w e-commerce i innych kanałach online.
Według badań Gartnera z 2021 roku ponad 80% dyrektorów marketingu jest rozczarowanych aktualnym stanem wdrażania innowacji w ich działach. Brakuje im zarówno technologii, jak i wiedzy z zakresu marketingu cyfrowego, aby budować naprawdę skuteczne rozwiązania wzmacniające przewagę konkurencyjną. Połączone kompetencje eBusiness Institute i Lingaro skutecznie wpisują się w te oczekiwania.
Transformacja cyfrowa w marketingu postępuje w bardzo szybkim tempie, a jej przyszłością jest analityka danych. Wygrają ci, którzy będą potrafili je najlepiej zinterpretować i wykorzystać w biznesie. Naszą misją jest pomóc klientom nadążyć za tymi zmianami i sprostać wymogom rynku. Dlatego połączyliśmy siły z Lingaro, które buduje doskonałe rozwiązania „data & analytics” – powiedział Luigi Matrone, założyciel i prezes eBusiness Institute.
Założony w 2013 roku w Genewie eBusiness Institute szybko zyskał pozycję eksperta w dziedzinie eCommerce, wspierając międzynarodowe korporacje, takie jak Nestlé czy Logitech w zakresie wdrażania cyfrowych rozwiązań budujących ich przewagi konkurencyjne. W 2020 roku eBI rozwijał się szczególnie szybko ze względu na wzrost wykorzystania cyfrowych kanałów sprzedaży w obliczu pandemii Covid-19.