?Mój Licznik? to aplikacja mobilna na urządzenia z systemem Android oraz iOS, którą ENERGA-OPERATOR udostępniła klientom, korzystającym z liczników zdalnego odczytu. Pozwala ona na bieżąco monitorować zużycie energii elektrycznej.
Aplikację mobilną ?Mój Licznik? można już pobrać z Google Play (na urządzenia z systemem Android) oraz AppStore (na urządzenia z systemem iOS). Umożliwia ona bieżące monitorowanie zużycia energii elektrycznej. Użytkownik może sprawdzić zużycie prądu w domu z każdej zakończonej doby, porównać, kiedy ta wartość była najwyższa oraz przekonać się, czy zużywa tyle energii elektrycznej, co osoby korzystające z tej samej taryfy.
Dzięki temu klienci mogą ocenić, czy optymalnie korzystają z energii elektrycznej w domu. Dotyczy to zwłaszcza tych, którzy wybrali taryfę elastyczną (np. G12), gdzie cena energii zależna jest od pory dnia i tygodnia. Dodatkowo aplikacja ułatwia Klientowi dostęp do podstawowych informacji z umowy tj.: adresu i numeru Punktu Poboru Energii, sprzedawcy energii, okresu obowiązywania umowy oraz wybranej taryfy.
Aplikacje mobilne są kolejnym elementem, który ułatwia klientom monitorowanie zużycia energii w domu. Klienci ENERGA-OPERATOR, u których zainstalowano liczniki zdalnego odczytu energii elektrycznej znajdą te same funkcje w Portalu Klienta.
Nowy, zdalny licznik energii elektrycznej to urządzenie, które daje więcej możliwości świadomego użytkowania prądu. Dzięki niemu rozliczenia za energie elektryczną prowadzone są w oparciu o faktyczne zużycie energii elektrycznej, a nie o prognozy. Więcej informacji nt. liczników można znaleźć w filmie ?Co to jest inteligentny licznik? zrealizowanym na zlecenie ENERGA-OPERATOR w lipcu br.
Liczniki zdalnego pomiaru energii elektrycznej zostały już zainstalowane w Kaliszu, Drawsku Pomorskim i na Półwyspie Helskim. Obecnie trwa instalacja w miejscowościach na całym terenie działania spółki.
ENERGA-OPERATOR SA z siedzibą w Gdańsku jest jednym z największych dystrybutorów energii elektrycznej w Polsce. Działa w północnej i środkowej części kraju (obszar 75 tys. km kw. czyli ok. 1/4 obszaru Polski).
Spółka obsługuje łącznie 2,9 mln klientów i eksploatuje ponad 193 tys. km linii elektrycznych wszystkich napięć. Misją spółki jest NIEZAWODNOŚĆ.