Sms, formularz internetowy i aktualizowana na bieżąco mapa umożliwiają klientom szybsze zdobycie informacji o trwających wyłączeniach awaryjnych i planowych oraz oraz na zgłoszenie usterki. Oprócz tego oczywiście można korzystać z tradycyjnych kanałów telefonicznych.
Poniżej przedstawiamy informację, jak korzystać z poszczególnych kanałów komunikacyjnych:
- Sprawdź na mapie
Kiedy dochodzi do przerw w zasilaniu, warto sprawdzić, czy dyspozytorzy już o tym wiedzą. Informacja zawarta jest na mapie internetowej, dostępnej także na urządzenia mobilne: http://www.energa-operator.pl/wylaczenia/wylaczenia_biezace.xml
Po kliknięciu w odpowiedni oddział znajdą Państwo szczegółowe informacje o obszarach, na których występują awarie oraz o szacowanym czasie przywrócenia zasilania. Uwaga ? czas ten może ulec zmianie, a wynika to zarówno z czynników technicznych jakie mogą się pojawić w trakcie usuwania awarii jak i też z powodu warunków atmosferycznych.
Klientów zamieszkujących obszary, które znalazły się w naszym wykazie, prosimy czekać na usunięcie awarii. Strona z wyłączeniami aktualizowana jest na bieżąco.
- Zgłoś poprzez formularz:?
Formularz zgłoszeniowy dostępny jest na stronie http://www.energa-operator.pl/formularz_zgloszeniowy.xml Jego dokładne wypełnienie pozwoli na szybszą identyfikację miejsca awarii.
Ważne! jeśli zauważą Państwo sytuację zagrażającą życiu (zwłaszcza zerwane przewody) prosimy o kontakt z numerem 991 (bezpłatny) lub 801 456 456 (płatny zgodnie ze stawką operatora telekomunikacyjnego). Bezpośredni kontakt telefoniczny, pozwala naszym służbom na pozyskanie w trakcie rozmowy dodatkowych informacji, które mogą mieć kluczowe znaczenie dla niezwłocznego podjęcia skutecznych działań.
- ?lub wyślij SMS o treści AWARIA na numer 3991
Aby zgłosić przerwę w dostawie energii należy wysłać SMS o treści AWARIA na numer 3991 i dalej postępować zgodnie z otrzymanymi instrukcjami. SMSy trafiają do dedykowanego systemu, a następnie do centrum zgłoszeniowego, które równolegle przyjmuje zgłoszenia telefoniczne.
Po usunięciu awarii na numer nadawcy przesyłany jest SMS zwrotny informujący o przywróceniu napięcia. Jeżeli usterka nie została jednak usunięta, lub występuje np. brak jednej fazy, prosimy o ponowny kontakt np. za pomocą SMS lub formularza zgłoszeniowego umieszczonego na stronie internetowej spółki (http://www.energa-operator.pl/formularz_zgloszeniowy.xml
Ważne! Tak jak w przypadku formularza, w sytuacjach zagrożenia życia korzystaj z telefonicznego sposobu zgłoszenia ? 991 lub 801-456-456.
Taką możliwość zgłoszenia usterki mają tylko odbiorcy w obszarze obsługiwanym ENERGA-Operator.
- Albo zadzwoń na numery
- 991(bezpłatny) lub
- 801 456 456(płatny zgodnie ze stawką operatora telekomunikacyjnego) – gdy mieszkasz w okolicy graniczącej z innym operatorem systemu dystrybucyjnego
Ważne: jeśli zagrożone jest życie lub zdrowie, zadzwoń i postępuj zgodnie z nagranymi instrukcjami
W sytuacji awarii masowych uprzejmie prosimy o cierpliwość, gdyż jednocześnie może dzwonić bardzo wiele osób.
dostarczył infoWire.pl