KOMUNIKAT PRASOWY
Warszawa, marzec 2022
Liczy się każda kropla! Postaw na ekologię z marką GROHE
● Światowy Dzień Wody: o cennym zasobie, który się kończy
● Woda nie potrzebuje opakowania. Postaw na ekologię: panel dyskusyjny z udziałem ekspertów od dziś dostępny na platformie GROHE X
● Rozwiązania w stylu less waste: technologie marki GROHE, które pozwalają na ekologiczne korzystanie z wody
Woda jest jednym z najcenniejszych zasobów naszej planety, jednak szybko postępujące zmiany klimatyczne powodują, że jej ilość na świecie zmniejsza się z roku na rok. Szacuje się, że 3% zasobów wody na Ziemi, to woda słodka, z czego 2,5% znajduje się w lodowcach,
a jedynie 0,5% to woda pitna, z której codziennie korzystamy . Przy tak małej jej ilości liczy się każda kropla. 22 marca, czyli Światowy Dzień Wody to doskonała okazja do tego, by przyjrzeć się naszym wyborom związanym z wodą i poszukać rozwiązań, które pomogą nam prowadzić bardziej ekologiczny styl życia.
Wszystko, co chcielibyśmy wiedzieć o wodzie
W tym roku z okazji Światowego Dnia Wody marka GROHE zorganizowała panel dyskusyjny pod hasłem „Woda nie potrzebuje opakowania. Postaw na ekologię”. Zaproszono ekspertów z różnych dziedzin, którzy porozmawiali o znaczeniu tego cennego zasobu w naszym codziennym życiu oraz o najnowszych rozwiązaniach, które nie tylko pomogą ją oszczędzać, ale także redukować ilość plastiku w naszej kuchni. W dyskusji udział wzięli: Grzegorz Łapanowski, kucharz i aktywista, a także juror programu Top Chef, Joanna Konieczna, Leader, Architects & Developers Segment Poland, LIXIL EMENA, dr hab. inż. Agnieszka Cholewa-Wójcik z Katedry Opakowalnictwa Towarów Uniwersytetu Ekonomicznego
w Krakowie oraz dr inż. Jarosław Chudzicki z Wydziału Instalacji Budowlanych, Hydrotechniki i Inżynierii Środowiska Politechniki Warszawskiej. Spotkanie poprowadziła znana prezenterka telewizyjna i autorka programów o zdrowym żywieniu i ekologii – Katarzyna Bosacka.
Rozwiązania less waste w codziennym życiu
By wyjść naprzeciw oczekiwaniom świadomych klientów, którzy poszukują ekologicznych rozwiązań, marka GROHE wprowadza do swoich produktów szereg technologii pozwalających na odpowiedzialne korzystanie z wody. W swoich produktach łączy ekologiczne podejście z niezmiennym komfortem użytkowania. Jednym z przykładów jest technologia GROHE EcoJoy, która umożliwia zmniejszenie zużycia wody nawet do 50% w przypadku jednouchwytowych baterii umywalkowych i do 40% w prysznicach. W armaturze umywalkowej zastosowano ogranicznik przepływu, zmniejszający zużycie wody z 10 do nieco ponad 5 litrów na minutę. Jej mniejsza ilość nie wpływa negatywnie na komfort użytkowania, dzięki znajdującemu się u wylotu wylewki perlatorowi, który napowietrza wypływającą wodę, sprawiając, że strumień jest obfity.
Innym produktem pomagającym zredukować zużycie wody w łazience jest technologia GROHE SilkMove. Głowica w tym wariancie armatury gwarantuje, że gdy dźwignia baterii jest ustawiona w pozycji centralnej, strumień wody wypływający z wylewki zawsze jest zimny. Pozwala to na zmniejszenie niepotrzebnego zużycia gorącej wody. Dzięki temu czteroosobowa rodzina w ciągu roku może przyczynić się do zmniejszenia emisji ok. 279 kg CO2 oraz oszczędności ok. 31,4 litrów wody .
Z okazji Światowego Dnia Wody chcemy przypomnieć, że wodę możemy oszczędzać nie tylko ograniczając jej zużycie, ale także poprzez nasze codzienne wybory. Do wyprodukowania
1 litra wody butelkowanej, potrzebnych jest aż 7 jej litrów . Rezygnacja z kupowania tej
w butelkach na rzecz wody z kranu to duży krok w dążeniu do przyjaznego środowisku stylu życia. Dzięki systemom kuchennym GROHE Blue możesz cieszyć się dostępną na wyciągnięcie ręki świeżą, filtrowaną wodą prosto z baterii kuchennej, jednocześnie ograniczając zużycie plastiku. W ten sposób szklanka po szklance pomagamy planecie
i zmieniamy swoje nawyki na te bardziej ekologiczne.
***
O GROHE
GROHE jest wiodącym na świecie producentem kompletnych rozwiązań łazienkowych i kuchennych. Zatrudnia łącznie ponad 6500 pracowników w 150 krajach, z czego 2600 w Niemczech. Firma GROHE jest częścią koncernu LIXIL już od 2014 roku. Marka kieruje się wartościami, takimi jak technologia, jakość, design i zrównoważony rozwój, starając się oferować rozwiązania będące odzwierciedleniem dewizy „Pure Freude an Wasser”. Renomowane produkty, takie jak kolekcja armatury GROHE Eurosmart lub innowacyjne baterie termostatyczne, a także przełomowe innowacje, takie jak system kuchenny GROHE Blue, potwierdzają ogromne doświadczenie w branży. Innowacje, design i rozwój są ze sobą ściśle powiązane i wpisane w niemieckie dziedzictwo firmy. W rezultacie produkty GROHE noszą znak jakości „Made in Germany”. Marka GROHE swoją odpowiedzialność korporacyjną traktuje bardzo poważnie, dlatego koncentruje się na ograniczaniu wykorzystania zasobów do minimum. W kwietniu 2020 roku uzyskała neutralną produkcję dwutlenku węgla*, a do 2021 chce zrealizować następny cel, jakim jest stosowanie głównie opakowań niezawierających plastiku. Tylko w ciągu ostatnich dziesięciu lat firma GROHE zdobyła ponad 490 nagród za wzornictwo i innowacje, a także kilka najwyższych pozycji w niemieckim konkursie Sustainability Award (w 2021 roku w kategoriach „Design” i „Zasoby”), co potwierdza jej sukces. Firma GROHE jako pierwsza w branży otrzymała nagrodę CSR rządu niemieckiego, a także została jednym z 50 Liderów Ochrony Klimatu i Zrównoważonego Rozwoju ONZ.
* włączając projekty kompensujące emisję CO2, więcej na green.grohe.com.
Informacje o LIXIL
LIXIL (TSE: 5938) to producent innowacyjnej armatury oraz rozwiązań do domu, które pozwalają radzić sobie
z codziennymi wyzwaniami i podnoszą standard życia w każdym miejscu na świecie. Korzystając z naszego japońskiego dziedzictwa, tworzymy i wdrażamy nowoczesne technologie odpowiadające za wysoką jakość produktów i zmieniające oblicze domów. Jednak LIXIL wyróżnia się przede wszystkim zrównoważonym sposobem działania – począwszy od wyrazistych projektów, poprzez ducha przedsiębiorczości i dbałość o środowisko, aż po odpowiedzialny rozwój działalności biznesowej. Nasze podejście realizujemy w praktyce dzięki wiodącym w branży markom, w tym INAX, GROHE, American Standard i TOSTEM. Ponad 60 000 współpracowników działających w więcej niż 150 krajach jest dumnych z tego, że nasze produkty każdego dnia poprawiają jakość życia miliardów ludzi.