Za nami Łódź Design Festival, najważniejsze w Europie Środkowo–Wschodniej wydarzenie związane z projektowaniem, którego Ceramika Paradyż pełniła zaszczytną rolę Mecenasa. Hasłem przewodnim 11. edycji było „OD.NOWA”. Wszelkie wystawy, spotkania, czy dyskusje nawiązywały do tematu projektowania na nowo i od nowa w dynamicznie zmieniającej się rzeczywistości.
Stolica województwa łódzkiego na kilka dni zamieniła się w centrum polskiego i światowego designu, przyciągając tysiące odwiedzających z kraju i z zagranicy. Dla wszystkich zwiedzających przygotowano ponad 30 inspirujących wystaw, w tym dwie główne wystawy kuratorskie. Pierwsza z nich, „New Old – projektowanie dla przyszłości” zorganizowana została przez Muzeum Designu w Londynie, druga – „Miejskie marzenia” przez Vitra Design Museum. Tak jak w poprzednich latach, tak i w tym roku nie mogło zabraknąć stałych elementów Łódź Design Festival, czyli plebiscytu must have oraz konkursu make me!
Statuetka za wyjątkowe kredki
Łódź Design Festival rozpoczął się we wtorek 3 października od rozstrzygnięcia międzynarodowego konkursu make me!. W tym roku zwycięską pracę wyłoniono spośród 178 projektów. 20 tys. zł i nagroda „PARADYZ AWARD”, ufundowana przez Ceramikę Paradyż, powędrowała w ręce Benno Bruckscha z Niemiec, autora projektu „Ziemia, wosk, ołówek”, czyli różnokolorowych kredek wykonanych z gleb pochodzących z całego świata. Jury doceniło prostotę projektu, jego estetyczne wykonanie, ale przede wszystkim użyteczność oraz wyjątkową wrażliwość na otoczenie. Jury urzekł także unikalny sposób produkcji kredek. Benno w swojej manufakturze wykorzystuje naturalny pigment z gleby, wosk pszczeli, olej palmowy i rzepakowy. Statuetkę za najlepszy projekt wręczył Prezes Zarządu Spółek Grupy Paradyż Adam Tępiński. Plebiscyt must have wyróżnia z kolei najlepsze polskie wdrożenia pochodzące od polskich projektantów i producentów. W tym roku spośród 350 zgłoszonych produktów Rada Ekspertów przyznała ten znak 75 obiektom, a 42 z nich można było obejrzeć w Centrum Festiwalowym ART_Inkubator na Tymienieckiego 3 na specjalnie przygotowanej wystawie.
Atrakcyjny program festiwalu
Łódź Design Festival to także miejsce ciekawych wydarzeń, warsztatów, spotkań i dyskusji, w których przedstawiciele Mecenasa brali aktywny udział. – W wydarzeniu poświęconym architektom ARCHIBLOK, z power speechem dotyczącym nowych rozwiązań i technologii w obliczu zmieniających się wyzwań designu XXI w. wystąpił dyrektor kreatywny Rafał Domaradzki. Byliśmy obecni także w BLOKU TRENDY, gdzie w pierwszej jego odsłonie, dziewczyny z bloga Make Home Easier opowiedziały o nadchodzących trendach na 2018 rok, zaobserwowanych na targach Cersaie w Bolonii, w których miały okazję uczestniczyć na specjalne zaproszenie naszej firmy. W sobotnie południe odbył się wykład Agnieszki Biernat. Projektantka w wykładzie „Projekt szyty na miarę” podzieliła się spostrzeżeniami na temat współpracy z wymagającym, coraz bardziej świadomym klientem. Zorganizowaliśmy także warsztat w ramach spotkania blogerów „MeetBlogIn”. Nie zapomnieliśmy także o najmłodszych miłośnikach designu, dla których to przygotowaliśmy kreatywne spotkanie „Mozaikowe wariacje z Ceramiką Paradyż – mówi rzecznik prasowy, Tomasz Popielawski. Pod patronatem Ceramiki Paradyż odbył się także blok „Awangarda miejska”, którego gośćmi specjalnymi były gwiazdy światowej architektury. Włoski architekt Renato Rizzi, który pracował przez 10 lat w Nowym Jorku w pracowni Petera Eisemana, a obecnie wykłada na Uniwersytecie IUAV w Wenecji, a także Jenny B. Osuldsen z Snøhetta studio, cenionej i znanej na całym świecie międzynarodowej pracowni architektonicznej.
Odważna wystawa Mecenasa
Podczas tegorocznej edycji Łódź Design Festival, Ceramika Paradyż zaprezentowała bardzo odważną wystawę, którą przygotowała wspólnie z łódzką pracownią projektową Oshi. Była to instalacja przypominająca basen wypełniony niebieskimi kulkami. Grafikę do tego projektu wydrukowaną na płytkach ceramicznych, wykonała jedna z najzdolniejszych polskich ilustratorek Aleksandra Niepsuj. Wielką atrakcją był także różowy flaming, z którym chętnie robiono zdjęcia. Zewnętrzna część ściany pokryła się napisami i pozdrowieniami w różnych językach. Przewrotna, zarażająca dobrą energią wystawa Mecenasa, cieszyła się ogromnym zainteresowaniem wśród zwiedzających, zachęcając wszystkich do nieskrępowanej zabawy. A wszystko to w surrealistycznym wydaniu, idealnie wpisującym się w obchody stulecia awangardy polskiej. – Pochodzące z łaciny słowo festiwal oznacza coś wesołego, radosnego. Właśnie w taki sposób podeszliśmy do tego wydarzenia w tym roku. Nie chcieliśmy komunikować się z uczestnikami poprzez pokazanie stricte naszego produktu, ale pokazać na nowo zupełnie odmienny sposób myślenia o marce. Ceramika Paradyż w marcu 2016 roku, kiedy to nastąpiła zmiana struktury właścicielskiej narodziła się także OD.NOWA. Ten proces trwa nadal. Dotychczas udało się wprowadzić nowe technologie i produkty, zupełnie zmienić podejście do marketingu, ale także wprowadzić w firmie nową misję, wizję i wartości takie jak otwartość, szacunek i odwaga. Właśnie taka była nie tylko wystawa, ale także każdy aspekt naszej obecności na festiwalu – dodaje Tomasz Popielawski.
Zapraszamy na www.paradyz.com oraz www.sklep.paradyz.com
Grupa Paradyż, w skład której wchodzą spółki Ceramika Paradyż Sp. z o.o. i Paradyż Sp. z o.o., to wiodący producent płytek ceramicznych w Polsce. Od 28 lat tworzy produkty zaprojektowanie świadomie i z odwagą jaka jest niezbędna do kreowania trendów. Kolekcje produktowe Grupy Paradyż są komplementarne, oferując klientom płytki ścienne, podłogowe oraz elementy ozdobne w wielu formatach. Zapleczem produkcyjnym Grupy Paradyż jest pięć zakładów, których parki technologiczne należą do najnowocześniejszych w Europie. Grupa Paradyż zatrudnia 1700 pracowników, będąc tym samym jednym z największych pracodawców w regionie. O sile przedsiębiorstwa stanowią trzy marki własne – Kwadro Ceramika skierowana do segmentu ekonomicznego, Paradyż oferująca szeroką paletę kolekcji w różnych stylach i formatach oraz My Way Paradyż Group – propozycja dla klientów, którzy poszukują indywidualnych i nowatorskich rozwiązań w zakresie wzornictwa. Grupa Paradyż śmiało sięga po najbardziej prestiżowe nagrody w dziedzinie designu i gospodarki – m.in. Red Dot Design Award 2016, tytuł Ambasador Polskiej Gospodarki 2016, Złote Godło w kategorii QI Product w konkursie Najwyższa Jakość Quality International, Wielka Perła Ceramiki UE 2016 z Diamentami oraz nagroda za kolekcję Elanda / Elando w międzynarodowym konkursie iF Design 2017. Liczne wyróżnienia potwierdzają przewodnią rolę Ceramiki Paradyż nie tylko na rodzimym rynku materiałów budowlanych i wyposażenia wnętrz. Grupa Paradyż to także wizytówka polskiego przemysłu na świecie, której produkty zyskują uznanie klientów w ponad 50 krajach świata.