12 stycznia godz. 22.00
Z uwagi na znaczący spadek liczby odbiorców, do których nie dociera energia elektryczna, odwołano stan awarii masowych. Trwają prace nad przywróceniem zasilania do odbiorców, zgłaszających usterki. Informacje o braku zasilania o szacowanej godzinie przywrócenia dostaw energii elektrycznej aktualizowane są na bieżąco na stronie internetowej spółki: Wyłączenia bieżące Energa-Operator
Zdjęcia, dokumentujące usuwanie awarii są dostępne i do wykorzystania dla mediów: Naprawa awarii_11 stycznia – Somonino oraz materiały filmowe w jakości HD: Usuwanie awarii w Somoninie – film
Dziękujemy Państwu za współpracę.
z wyrazami szacunku
Biuro Prasowe Energa-Operator
12 stycznia godz. 8.00
W nocy zasilanie powróciło do kolejnych 5 tys. gospodarstw. Na energię elektryczną czeka jeszcze ok. 13 tys. odbiorców, spośrod których ponad 7 tys. znajduje się w Pomorskiem. Część z nich to m.in. niezamieszkałe o tej porze roku ośrodki wypoczynkowe. Do odbudowy pozostały fragmenty linii w trudnodostępnych terenach, do których trzeba dotrzeć z ciężkim sprzętem.
Usuwane są usterki zgłaszane przez pojedynczych odbiorców, sygnalizujących brak jednej fazy lub uszkodzenia na przewodach niskiego napięcia, doprowadzających zaislanie do pojedynczych domostw.
Ekipy szacują, że w ciągu dnia zasilanie powinno zostać przywrócone na wszystkich liniach średniego napięcia.
Szczegóły, łącznie z liczbą odbiorców pozbawionych zasilania podawane są na stronie internetowej spółki: Wyłaczenia bieżące Energa-Operator Uwaga, ponieważ strona aktualizowana jest na bieżąco, mogą wystąpić rozbieżności w liczbie podanej w niniejszym komunikacie, i w liczbie odbiorców podanej na stronie internetowej. W celu uzyskania najświeższych danych, prosimy sprawdzać stronę.
11 stycznia Godz. 22.00
Liczba odbiorców oczekujących na powrót energii elektrycznej po sobotniej wichurze spadła do nieco ponad 18,300 gospodarstw. Najwięcej z nich – 10,400 znajduje się w województwie pomorskim. Ekipy energetyków jeszcze pracują w terenie, ale większość usterek zostanie usunięta jutro. Przyczyną jest przede wszystkim trudny dojazd do miejsc awarii (co znakomicie obrazują zdjęcia zamieszczone tutaj: Naprawa awarii_11 stycznia – Somonino) lub też koniecznośc odbudowy większego fragmentu sieci. Do tej pory z przewodów usunięto kilkaset drzew.
Szczegóły, łącznie z liczbą odbiorców pozbawionych zasilania podawane są na stronie internetowej spółki: Wyłaczenia bieżące Energa-Operator Uwaga, ponieważ strona aktualizowana jest na bieżąco, mogą wystąpić rozbieżności w liczbie podanej w niniejszym komunikacie, i w liczbie odbiorców podanej na stronie internetowej. W celu uzyskania najświeższych danych, prosimy sprawdzać stronę.
11 stycznia Godz. 18.00
Do ok. 30 tys. spadła liczba odbiorców oczekujących na przywrócenie zasilania wobec 180 tys. pozbawionych energii elektrycznej wczorajszej nocy. Najtrudniejsza sytuacja panuje w Pomorskiem, gdzie zasilania nie ma ok. 20 tys. gospodarstw. Do naprawy pozostały odcinki sieci, do których najtrudniej jest dotrzeć, lub które wymagają np. odbudowy większych fragmentów.
Naprawy sieci prowadzi ponad 1000 energetyków z zespołów ENERGA-Operator i firm współpracujących. Szczególnym problemem jest dotarcie do miejsc usterek, z uwagi na powalone drzewa i nieprzejezdne, często błotniste drogi. Do tej pory z sieci usunięto kilkaset drzew.
Zdjęcia, dokumentujące usuwanie awarii są dostępne i do wykorzystania dla mediów: Naprawa awarii_11 stycznia – Somonino oraz materiały filmowe w jakości HD: Usuwanie awarii w Somoninie – film
Szczegóły, łącznie z liczbą odbiorców pozbawionych zasilania podawane są na stronie internetowej spółki: Wyłaczenia bieżące Energa-Operator Uwaga, ponieważ strona aktualizowana jest na bieżąco, mogą wystąpić rozbieżności w liczbie podanej w niniejszym komunikacie, i w liczbie odbiorców podanej na stronie internetowej. W celu uzyskania najświeższych danych, prosimy sprawdzać stronę.
Z uwagi na problemy z połączeniami międzyoperatorskimi z telefonów komórkowych prosimy Klientów o korzystanie z smsowego zgłaszania awarii(sms o treści AWARIA na nr 3991) lub o korzystanie z telefonów stacjonarnych. Dostępny jest także numer 801 404 404 (także dla telefonów komórkowych), zgłoszenia przyjmowane są także przez Punkty Obsługi Przyłączeń – odpowiednie dla danych obszarów numery podajemy tutaj: Kontakt – przyłączenia do sieci
11 stycznia godz. 15.00
Nadal usuwane są skutki wichury, która powalając drzewa i łamiąc konary przyczyniła się do pozbawienia zasilania w kulminacyjnym momencie (w nocy z 10 na 11 stycznia) ponad 180 tys. odbiorców na obszarze działania spółki (1/4 kraju). Obecnie na powrót energii elektrycznej czeka jeszcze ok. 60 tys. gospodarstw, głównie w Pomorskiem.
Naprawy sieci prowadzi ponad 1000 energetyków. Szczególnym problemem jest dotarcie do miejsc usterek, z uwagi na powalone drzewa i nieprzejezdne drogi.
Zdjęcia, dokumentujące usuwanie awarii są dostępne i do wykorzystania dla mediów: Naprawa awarii_11 stycznia – Somonino Wkrótce także materiały filmowe.
Szczegóły, łącznie z liczbą odbiorców pozbawionych zasilania podawane są na stronie internetowej spółki: Wyłaczenia bieżące Energa-Operator Uwaga, ponieważ strona aktualizowana jest na bieżąco, mogą wystąpić rozbieżności w liczbie podanej w niniejszym komunikacie, i w liczbie odbiorców podanej na stronie internetowej. W celu uzyskania najświeższych danych, prosimy sprawdzać stronę.
Z uwagi na problemy z połączeniami międzyoperatorskimi z telefonów komórkowych prosimy Klientów o korzystanie z smsowego zgłaszania awarii (sms o treści AWARIA na nr 3991) lub o korzystanie z telefonów stacjonarnych. Dostępny jest także numer 801 404 404 (także dla telefonów komórkowych), zgłoszenia przyjmowane są także przez Punkty Obsługi Przyłączeń – odpowiednie dla danych obszarów numery podajemy tutaj: Kontakt – przyłączenia do sieci
11 stycznia Godz. 10.00
Blisko 800 osób na obszarze ENERGA-Operator pracuje przy przywracaniu zasilania do ok. 130 tys. odbiorców z całego obszaru działania spółki. Ekipy ENERGA-Operator i współpracujących firm usuwają drzewa i konary powalone na linie energetyczne, wymieniają zerwane przewody i powalone słupy. Awarie są skutkiem wichury, przechodzącej nad połnocną i centralną częścią kraju. Problemem jest dotarcie do miejsc usterek, nierzadko położonych na zalesionych terenach.
Szczegóły, łącznie z liczbą odbiorców pozbawionych zasilania podawane są na stronie internetowej spółki: Wyłaczenia bieżące Energa-Operator Uwaga, ponieważ strona aktualizowana jest na bieżąco, mogą wystąpić rozbieżności w liczbie podanej w niniejszym komunikacie, i w liczbie odbiorców podanej na stronie internetowej. W celu uzyskania najświeższych danych, prosimy sprawdzać stronę.
Z uwagi na problemy z połączeniami międzyoperatorskimi z telefonów komórkowych prosimy Klientów o korzystanie z smsowego zgłaszania awarii (sms o treści awaria na nr 3991) lub o korzystanie z telefonów stacjonarnych. Dostępny jest także numer 801 404 404 (także dla telefonów komórkowych), zgłoszenia przyjmowane są także przez Punkty Obsługi Przyłączeń – odpowiednie dla danych obszarów numery podajemy tutaj: Kontakt – przyłączenia do sieci
11 stycznia godz. 6.00
Nocny huragan spowodował wzrost liczby gospodarstw bez zasilania na obszarze Energa-Operator (obsługującej ok. 1/4 powierzchni kraju i 3 mln odbiorców). O godz. 5.30 bez zasilania pozostawało łącznie ponad 160 tys. gospodarstw, spośród których ponad 100 tys. to odbiorcy z województwa pomorskiego, gdzie prędkość wiatru przekraczala 120 km/h.
Szczegóły, łącznie z liczbą odbiorców pozbawionych zasilania podawane są na stronie internetowej spółki: Wyłaczenia bieżące Energa-Operator Uwaga, ponieważ strona aktualizowana jest na bieżąco, mogą wystąpić rozbieżności w liczbie podanej w niniejszym komunikacie, i w liczbie odbiorców podanej na stronie internetowej. W celu uzyskania najświeższych danych, prosimy sprawdzać stronę.
Huragan łamie drzewa i konary, które padając na przewody powodują przerwanie zasilania lub nawet uszkadzają linie. Z uwagi na to, że do awarii dochodzi głównie na terenach zalesionych, w wielu miejscach ich usuwanie podczas huraganu jest niebezpieczne dla ekip. Tam, gdzie jest to możliwe, od wczesnych godzin porannych pracuje łącznie ponad 100 osób i liczba ta będzie się stopniowo zwiększać. Dokonywane są oględziny sieci oraz podejmowane próby przełączania zasilania na inne obwody.
Uprzejmie prosimy o poinformowanie opinii publicznej o sposobach zgłaszania awarii, zwłaszcza poprzez sms. Opisujemy je tutaj: jak zgłosić awarię
Kolejny komunikat podam ok. godz. 10.00
dostarczył infoWire.pl